عمومی

ارزیابی ریسک صاعقه و سیستم صاعقه گیر

ریسک صاعقه و سیستم صاعقه گیر

بررسی اجمالی

برخی از تجهیزات با توجه به عوامل زیادی مانند منطقه ای که تاسیسات در آن قرار دارند، ساخت ساختمان و وجود یا عدم وجود دستگاه های حفاظتی صاعقه مانند محافظ برق و الکترودهای زمین نصب شده یا خیر، در معرض خطر برخورد صاعقه قرار می گیرند. در صورت برخورد صاعقه به ساختمان غیر محافظت شده، صاعقه می تواند از طریق دیوارها عبور کرده و فوراً رطوبت را به بخار تبدیل کند که ممکن است منجر به انفجار فشار قوی دیوارهای بتنی شود. از دست دادن خدمات و صدمه به پرسنل نیز از عوامل خطر بالا است.

ارزیابی جامع رعد و برق

E&S Grounding Solutions ارزیابی جامع خطر رعد و برق و برنامه های حفاظت از صاعقه را ارائه می دهد که به شما اطمینان می دهد که برخورد صاعقه باعث خرابی فاجعه بار، جراحت یا مرگ و میر در تاسیسات تجهیزات نمی شود. ارزیابی رعد و برق و طرح های پیشنهادی حفاظت از صاعقه خطرات فعلی و اقدامات لازم را که باید برای رعایت دستورالعمل های مندرج در NFPA 780 و IEEE 998 انجام شود ، نشان می دهد. خطر آتش سوزی و خطرات مربوط به قرار گرفتن در معرض صاعقه در حالی که NFPA 780 فاقد قانون است، اما به طور کلی به عنوان اصلی ترین سند حفاظت از صاعقه در ایالات متحده شناخته می شود. هدف NFPA 780 محافظت از افراد و اموال در برابر صاعقه است.

NFPA 780 دارای دو ارزیابی خطر است، یک نسخه ساده شده و یک نسخه دقیق. نسخه ساده شده به شما می گوید که آیا سایت شما به سیستم حفاظت از صاعقه احتیاج دارد، در حالی که جزئیات به شما می گوید آیا یک سیستم حفاظت جزئی از صاعقه کار می کند یا آیا به یک سیستم کامل نیاز دارید. ما معمولاً هر دو نسخه را اجرا می کنیم تا تعیین کنیم کجا می توان در هزینه صرفه جویی کرد.

مطالب پیشنهادی: صاعقه گیر ساختمان

بهبود پیش بینی تراکم فلش رعد و برق

مناطق کمی از رعد و برق و خطر برخورد صاعقه عاری هستند، اما برخی مناطق، طوفان بیشتری نسبت به مناطق دیگر دارند. هرچه چگالی فلاش رعد و برق (یا چگالی فلاش زمینی) بیشتر باشد، احتمال برخورد صاعقه در تاسیسات شما بیشتر می شود که به سطح بالاتری از حفاظت از صاعقه نیاز دارد.

تعیین چگالی فلاش رعد و برق در محل تاسیسات معین از اهمیت حیاتی برخوردار است. IEEE 998 چگالی رعد و برق را بر اساس تعداد متوسط ​​روزهای رعد و برق یا سطح “کرونیک” تخمین می زند. NFPA 780 از نقشه پیش فرض چگالی فلاش ملی با داده های 1997 تا 2010 استفاده می کند. در عوض، E&S Grounding Solutions یک گزارش بهبود یافته حاوی داده های فلش روشنایی به روز جمع آوری شده از داده های آب و هوای شدید انجمن ملی اقیانوسی و جوی (NOAA) ارائه می دهد. برای قطعه زمین دقیق که تاسیسات در آن واقع شده است. این امکان محاسبه پیش بینی های دقیق تر آینده را فراهم می کند.

ارزیابی خطر برخورد صاعقه

انجام ارزیابی رعد و برق برای تعیین اینکه آیا تاسیسات به سیستم حفاظت از صاعقه نیاز دارند، مهندس را ملزم به ارزیابی عوامل محیطی و عوامل خطر قابل تحمل می کند. سپس محاسبه ای انجام می شود تا مشخص شود که آیا سیستم حفاظت از صاعقه با وسایل حفاظتی مورد نیاز است یا خیر.

ارزیابی رعد و برق ما با استفاده از چندین عامل محیطی از جمله:

  • مشخصات ساختمان ها و تجهیزات مانند: ساخت و ساز ساختمان، هزینه تجهیزات، قابلیت تحمل ولتاژ، مواد قابل اشتعال، طرح کابل و سیم کشی
  • اقدامات کنونی حفاظت از صاعقه مانند: حفاظت در برابر ضربه، محافظ، الکترودهای زمینی یا صاعقه گیر

ما همچنین خطرات زیر را در نظر می گیریم:

  • خطر مرتبط با آتش سوزی
  • خطر همراه با از دست دادن جان یا جراحت
  • خطر مرتبط با از دست دادن خدمات
  • خطر مرتبط با از دست دادن تجهیزات

بر اساس تجزیه و تحلیل همه عوامل فوق، ارزیابی دقیق رعد و برق و برنامه حفاظت از صاعقه برای امکانات سایت تهیه می شود. هدف این است که با استفاده از سیستم حفاظت از صاعقه مطابق با NFPA 780 به سطح خطر قابل قبولی برسیم.

فرایند ارزیابی رعد و برق ما

روند ارزیابی رعد و برق ما به طور معمول مراحل زیر را دنبال می کند:

  • ارزیابی خطر رعد و برق NFPA 780 (در این ارزیابی از عوامل محیطی و مهندسی مختلفی برای تعیین دو متغیر استفاده می شود)

آیا این سایت به سیستم حفاظت از صاعقه نیاز دارد؟

اگر چنین است ، چه سطحی از حفاظت مورد نیاز است؟

چهار سطح حفاظت از صاعقه وجود دارد، I تا IV ، که I دارای بالاترین سطح حفاظت است.

  • تجزیه و تحلیل حفاظتی رعد و برق IEEE 998

این ارزیابی، سیستم حفاظتی صاعقه ای را که در محل نصب می شود و ظرفیت آن را برای رسیدگی به ضربات روشنایی همراه با سایر داده های مهم تجزیه و تحلیل می کند.

  • مراحل زیر برای انجام ارزیابی رعد و برق IEEE 998 لازم است

چگالی فلاش زمینی.

محدوده جریان سکته مغزی

منطقه محافظت نشده سایت در فوت مربع.

تعداد مورد انتظار خرابی های ناشی از برق در سال (در منطقه محافظت نشده سایت).

  • تعیین دستگاه های مناسب حفاظت در برابر ضربه برای سایت

تعیین سطح ولتاژ و جریان لازم با توجه به خطر فلاش نور برای سایت با سیستم حفاظت از صاعقه پیشنهاد شده.

تعیین کنید که در کجا باید دستگاه های حفاظت از موج در سایت نصب شود.

طراحی سیستم حفاظت از نور

ارزیابی رعد و برق و سیستم حفاظت از صاعقه جزء مهمی در حفاظت از کارکنان، تجهیزات، سیستم های الکتریکی و فرایندهای مهم تجاری است. E&S Grounding Solutions ارزیابی جامع خطر رعد و برق و برنامه های حفاظت از صاعقه را ارائه می دهد که شامل یک گزارش کامل با یافته ها و توصیه هایی برای اجرای سیستم حفاظت از صاعقه است که الزامات NFPA 780 را برآورده می کند.

ارزیابی خطرات و برنامه حفاظت از صاعقه ما شامل موارد زیر است

  • مروری بر سیستم حفاظتی صاعقه موجود در برابر استانداردهای ملی (NFPA 780 و IEEE 998)
  • ارزیابی خطر اصابت صاعقه به مردم، ساختمان ها و تجهیزات در تاسیسات
  • محاسبه خطر و تعیین اینکه آیا صاعقه سیستم حفاظتی مورد نیاز است
  • شرح سیستم پیشنهادی حفاظت از صاعقه شامل: لیستی از سیستم پیشنهادی دستگاه های حفاظتی و لوازم جانبی، محل سیستم های نصب شده.

روش های حفاظتی متعدد از استانداردهای IEEE و IEC قابل تجزیه و تحلیل هستند، از جمله:

  • روش نورد کره (همچنین به عنوان مدل الکترو هندسی شناخته می شود) و تغییرات آن
  • مدل الکتروژئومتری اریکسون ، که ارتفاع سازه را در نظر می گیرد
  • روش زاویه حفاظت
  • روش مش
  • روش حجم مجموعه

پیشنهاد آرک صنعت

خرید صاعقه گیر

صاعقه گیر لیوا

تجهیزات صاعقه گیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =