عمومی

سیستم اتصال زمین

سیستم ارت

سیستم های ارتینگ یا سیستم های اتصال زمین برای اتصال بخش های خاصی از یک سیستم قدرت به زمین استفاده می شود. این سیستم ها برای محافظت از پرسنل و سیستم های الکتریکی در برابر ضربه یا آسیب با ارائه مسیر مستقیم جریان الکتریکی به زمین مورد استفاده قرار می گیرند.

ارتینگ چیست؟

ارتینگ فرآیند انتقال انرژی الکتریکی است. با استفاده از یک سیم با مقاومت کم، انرژی الکتریکی به زمین منتقل می شود و به اتصال زمین معروف است. اتصال زمین با اتصال یک سیستم تغذیه خنثی به زمین حاصل می شود. جریانی که از طریق سیستم به داخل زمین می گذرد، به نوبه خود دارای پتانسیل صفر است، به این معنی که نمی تواند به سیستم الکتریکی آسیب برساند.

انواع زمین های برقی

دو نوع زمین برقی وجود دارد. تجهیزات و خنثی. همه سیستم های الکتریکی از دو قسمت تشکیل شده اند که جریان ندارند و به عنوان قاب سیستم عمل می کنند.

تجهیزات ارت برای خود تجهیزات استفاده می شود. این قاب با سیم رسانایی به زمین وصل می شود که در صورت بروز خطا، جریان را به سمت زمین و از سیستم دور می کند.

از اتصال زمین به صورت مستقیم با هادی سازگار با کد استفاده می شود. این نوع اتصال زمینی است که در اکثر سیستم های ارتینگ که از ترانسفورماتورها، ژنراتورها و غیره محافظت می کند، یافت می شود.

اتصال سیستم های ارتینگ

در صورت خرابی، سیستم های ارت از باندینگ برای کاهش خطرات مربوط به سیستم استفاده می کنند. باندینگ، در ساده ترین حالت، اتصال دو رسانای فلزی به یکدیگر است تا آن ها را به یک پتانسیل الکتریکی یکسان برساند. اگر پتانسیل الکتریکی یکسانی نداشته باشند، بار الکتریکی ایجاد می شود و باعث ایجاد خطا می شود. اگر خطایی رخ دهد، شوک می تواند نتیجه آن باشد. اتصال هادی ها و سپس هدایت آن هادی های متصل به تخلیه ایمن به زمین، کلید موفقیت آمیز سیستم ارتینگ است. اتصال دهنده ها ولتاژ جریان بین دو قسمت را کاهش می دهند.

مطالب پیشنهادی: تجهیزات ارتینگ چیست؟

خطاها در سیستم های ارتینگ

خطاهای داخل سیستم های ارت می توانند خود را به روش های مختلف شناخته کنند. یکی از اشکالات قابل توجه در نصب این است که هنگام تماس با قسمت فلزی زنده شوک الکتریکی دریافت شود. دلیل این اتفاق این است که بدن شما به عنوان مسیری از سیستم به زمین مورد استفاده قرار می گیرد. خطاهای درون سیستم همچنین می تواند باعث محافظت از دستگاه ها مانند قطع کننده مدار یا فیوز شود. خاموش شدن دستگاه، منبع تغذیه را قطع می کند. خطاها می توانند خطرناک بوده و منجر به آسیب و جراحت شوند.

چرا ارتینگ مهم است؟

به دلایل متعدد ارتینگ برای سیستم های الکتریکی ضروری است. ارتینگ سیستم ها را در برابر افزایش ولتاژ بالا و همچنین هرگونه تخلیه رعد و برق دریافت شده از طوفان بزرگ محافظت می کند. ارتینگ جریان الکتریکی را به سمت زمین هدایت می کند و سیستم های الکتریکی در برابر آسیب های پرهزینه و خطرناک محافظت می شوند. ارتینگ همچنین برای محافظت از افرادی که در داخل و اطراف تجهیزات کار می کنند، عمل می کند. خطاها در سیستم ها همیشه ممکن است و می تواند باعث اتصال کوتاه دستگاه شود. هنگامی که این اتفاق می افتد فلز زنده است و جریان الکتریکی می تواند به راحتی از طریق هر نوع رسانایی مانند بدن انسان از آن خارج شود. یک سیستم ارتینگ می تواند راهی سریع برای بازگشت به زمین را فراهم کند، حتی اگر در جاهای دیگر گسل هایی وجود داشته باشد.

بررسی سیستم ارتینگ

سیستم های ارتینگ با استاندارد خاصی نگه داشته می شوند که هنگام ایجاد تغییرات یا افزودن سیستم ها باید بررسی شوند. این بدان معناست که نه تنها سیستم ارت شما بلکه اتصال دهنده ها نیز وجود دارد. هرگونه کار بر روی یک سیستم الکتریکی می تواند دریچه بسیاری از خطاها را باز کند و منجر به خطرناک شدن سیستم شما شود. هر زمان که تغییری در سیستم ارتینگ ایجاد می شود، بهتر است یک متخصص برق مجوز همه کارهای انجام شده را بررسی کند تا اطمینان حاصل شود که به درستی و ایمن به پایان رسیده است.

پیشنهاد آرک صنعت

سیستم ارتینگ

تجهیزات ارتینگ ( چاه ارت )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =