عمومی

نمایندگی فروش مواد کاهنده

مواد کاهنده تونیر

بنتونیت یک ماده معدنی طبیعی است که بیشتر از سیلیکات های آلومینیوم تشکیل شده است، به این معنی که در محتوای اساسی آن آلومینیوم، هیدروژن و سیلیس وجود دارد. معمولاً بار منفی دارد  بنابراین کاتیون هایی مانند سدیم، کلسیم، آهن و منیزیم را جذب می کند.

دو کاتیون متداول که جذب می شوند سدیم و کلسیم هستند که باعث می شود بنتونیت سدیم و کلسیم دو نوع بنتونیت غالب روی کره زمین باشند. اگرچه آنها مشابه هستند، اما کاتیون های مختلف ویژگی های دیگری را برای آنها فراهم می کند. در حالی که هر دو خاصیت جاذب دارند، موادی که جذب می کنند یکسان نیستند.

بنتونیت سدیم یک ماده معدنی است که از تماس مداوم آب با سنگ ها و خاکسترهای آتشفشانی طی هزاران سال به وجود آمده است. بنتونیت به دلیل ترکیبات خود، خاصیت جذب آب دارد که آن را با طیف گسترده ای از کاربردها در خانه و در چندین صنعت مختلف همه کاره می کند.

سدیم بنتونیت خاک رس کابرد مختلفی دارد که برخی از این موارد عبارتند از درزگیر حوضچه، پاک کننده در تصفیه فاضلاب، عامل کلوخه برای ریخته گری فلزات ماسه سبز و یک افزودنی گل حفاری دوستدار محیط زیست است.

بنتونیت کلسیم چیست و چه کاربردهایی دارد؟

مهم ترین ویژگی بنتونیت سدیم این است که آب را جذب می‌کند و تا 20 برابر اندازه اصلی خود متورم می‌شود و ماده‌ای ژله‌ای و سبک ایجاد می‌کند. این خاصیت باعث می شود که بعنوان یک درزگیر قوی عمل کند. خاکی که درصد بالایی از رس طبیعی دارد، احتمال نشت آب بسیار کم است.

بنتونیت سدیم نیز جزئی است که اغلب در گل حفاری مورد استفاده در حفاری چاه‌های نفت و تونل‌ها یافت می‌شود. گل حفاری نقش مهمی در حفاری ایفا می کند، به کنترل فشار چاه کمک می کند، قطعه های برش را جابجا می کند تا از تشکیل کیک های گلی جلوگیری کند، به کاهش گرمای ناشی از اصطکاک در طول فرآیند حفاری کمک می کند و مته را روغن کاری می کند.

بنتونیت سدیم همچنین می تواند در صنعت فولاد برای کمک به تشکیل گلوله های فولادی استفاده شود. در ساخت و ساز، به عنوان مهر و موم برای زیرزمین ها یا زیرزمین ها. به عنوان لاینر در ساخت حوضچه ها، مخازن و دریاچه های مصنوعی. در کشاورزی به عنوان پخش کننده کودها و سموم دفع آفات. این فهرست همچنان ادامه دارد و تحقیقات در سرتاسر جهان همواره کاربردهای جدیدی را برای بنتونیت سدیم پیدا کرده است.

بنتونیت کلسیم ناخالصی ها و رنگ بدن را از چربی ها و روغن ها جذب می کند و اساساً به عنوان یک عامل پاک کننده عمل می کند.به دلیل قابلیت جذب ناخالصی ها، برای مصرف حیوانی مورد مطالعه قرار می گیرد. چندین مطالعه نشان می‌دهد که می‌تواند به کاهش مشکلات گوارشی و کلیوی در حیوانات مزرعه و دام کمک کند، زیرا یکی از مواد تشکیل دهنده رایج در غذای فرآوری‌شده برای دام‌ها و حیوانات مزرعه بوده است.

از بنتونیت کلسیم همچنین به طور گسترده ای به عنوان یک ماده در ماسک های پاک کننده صورت، شامپوها، خمیر دندان ها و برخی صابون ها استفاده می شود. مزایای پاک کنندگی بنتونیت و ترکیب کاملا طبیعی آن، آن را به یک لایه بردار عالی برای پوست و پوست سر ما تبدیل کرده است.

بنتونیت چاه ارت

بنتونیت از اصلی ترین مواد در تجهیزات ارتینگ است. امروزه ارتینگ یکی از مهمترین مباحث در اکثر صنایع ازجمله نفت، گاز، پتروشیمی، ساختمان سازی و مخابرات به شمار می آید. درحال حاضر نیاز به سیستم زمین در بسیاری از ساختمان ها و اداره ها استفاده می شود و بسیاری از فروشندگان محصولات فوق، سیستم های خود را بدون داشتن ارتینگ مطمئن، گارانتی و حتی راه اندازی نمی نمایند. مجهز بودن تاسیسات و ساختمان ها به سیستم ارتینگ مطمئن کمک به سزایی به عملکرد صحیح دستگاه های الکترونیکی و الکتریکی می کند و از خرابی های ناشی از اضافه ولتاژهای الکترواستاتیک، جریان های اضافی، ولتاژهای ضربه ناشی از صاعقه، میدان مغناطیسی و سوئیچینگ پست های برق تا حد بسیار زیادی جلوگیری می نماید.

مواد کاهنده مقاومت CBM

مواد کاهنده مقاومت CBM

مواد کاهنده CBM

مواد کاهنده مقاومت زمین CBM از جنس مواد با هدایت بالای الکتریکی است. از ویژگی های اصلی این نوع مواد میتوان به مواردی همچون تامین مقاومت الکتریکی کم، خورنده نبودن، پایداری شیمیایی بالا، شسته نشدن، نوسان کم مقاومت حاصله، عدم آلایندگی محیط زیست، دارای استقامت مکانیکی بالایی در برابر فشار و عدم فرسایش و شستگی توسط آب را نام برد.

مواد کاهنده مقاومت CEM

مواد کاهنده مقاومت CEM

مواد کاهنده CEM

این نوع از مواد کاهنده قابل استفاده در هر سرایط محیطی می باشد و فاقد اثرات زیست محیطی است. از مزایای مهم آن می توان به شارژ و تزریق آب، عدم نیاز به نگهداری، قابلیت بالا در جذب و حفظ رطوبت و سهولت در اجرا را نام برد. این مواد فاقد نیترات ها، سولفات ها و هرگونه مواد خورنده بوده و دارای تاییدیه می باشد.

مواد کاهنده مقاومت BBM

مواد کاهنده مقاومت BBM

مواد کاهنده BBM

این محصول از مواد کاهنده مقاومت در پایه بنتونیت تهیه شده است. مواد کاهنده مقاومت BBM با ترکیبات خاص تولید شده است که میزان این ترکیبات از اهمیت بالایی برخوردار است به این گونه که در صورت استفاده از محصولات تقلبی دوام الکتریکی زمین و پایداری مقاومتی بسیار پایین می آید.

نمایندگی مواد کاهنده تونیر

آرک صنعت نمایندگی فروش محصولات مقاومت زمین برای شرکت تونیر در ایران را دارد. این محصولات با ترکیبات خاص توسط شرکت مهندسی تونیر تولید شده است. اگر قصد خرید بنتونیت برای تجهیزات ارتینک یا هر نوع کابرد دیگر را دارید ما به شما خرید از آرک صنعت را پیشنهاد می کنیم چراکه  مطابق استاندارد IEC62561-7 تولید شده و دارای تاییدیه آزمایشگاهی معتبر را دارا می باشد.

مطالب پیشنهادی

مواد کاهنده مقاومت زمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 5 =