عمومی

چه عواملی باعث رعد و برق و صاعقه می شود؟

چه عواملی باعث رعد و برق و صاعقه می شود؟

طوفان های صاعقه هنگامی ایجاد می شوند که جو ناپایدار باشد. این زمانی است که هوای گرم در زیر هوای بسیار سردتر وجود دارد. با افزایش هوای گرم، آن را خنک کرده و متراکم می شود و قطرات کوچک آب تشکیل می شود. اگر بی ثباتی کافی در هوا وجود داشته باشد، تجدید هوای گرم سریع است و بخار آب به سرعت ابر کومولونیمبوس را تشکیل می دهد. به طور معمول، این ابرهای کومولونیمبوس می توانند در کمتر از یک ساعت تشکیل شوند.

با افزایش هوای گرم، قطرات آب با هم ترکیب می شوند و قطرات بزرگتری ایجاد می کنند که یخ می زند و بلورهای یخ تشکیل می شود. در نتیجه گردش هوا در ابرها، آب روی سطح قطره یا بلور یخ می زند. سرانجام، قطرات بیش از حد سنگین می شوند که توسط هوای دوباره هوا قابل پشتیبانی نیستند و به صورت تگرگ سقوط می کنند. با حرکت تگرگ در داخل ابر، با مالش بر روی بلورهای یخ با بار مثبت مثبت بار منفی را می گیرد. در انتهای ابر جایی که تگرگ جمع می شود یک بار منفی تشکیل می شود، در حالی که بلورهای یخ سبک تر در نزدیکی بالای ابر باقی می مانند و بار مثبت ایجاد می کنند.

رعد و برق

بار منفی به سطح زمین و سایر ابرها و اجسام جذب می شود. هنگامی که جاذبه بیش از حد شدید می شود ، بارهای مثبت و منفی با هم جمع می شوند یا تخلیه می شوند تا اختلاف را در هنگام برق گرفتگی متعادل کنند (گاهی اوقات به عنوان صاعقه یا رعد و برق شناخته می شود). انبساط و گرم شدن سریع هوا ناشی از صاعقه صدای بلند تندر همراه را تولید می کند.

مطالب پیشنهادی: خرید صاعقه گیر

رعد و برق از کجا تشکیل می شود؟

رگبار و رعد و برق از اتفاقات معمول در زمین است. تخمین زده می شود که یک صاعقه در هر ثانیه تقریباً 44 بار به جایی از سطح زمین برخورد می کند ، در مجموع تقریباً 1.4 میلیارد رعد و برق در هر سال.

با توجه به اینکه رعد و برق در اثر گرم شدن شدید سطح زمین ایجاد می شود ، بیشتر در مناطق کره زمین که هوا گرم و مرطوب است بیشتر دیده می شود. بنابراین، خشکی ها بیش از اقیانوس ها طوفان را تجربه می کنند و طوفان های رعد و برق نیز در مناطق گرمسیری بیشتر از عرض های جغرافیایی بالاتر هستند.

در صورت نیاز به هرگونه سوال و نیاز به مشاوره با مشاورین ما تماس بگیرید: 02140330580 – 09124339161

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =