عمومی

ایمنی الکتریکی زمین

اتصال زمین ایمنی (تجهیزات) الکتریکی برای بازارهای تجاری و صنعتی (C&I) همانند اتصال زمین مخابراتی و همچنین زمین است. سیستم های اتصال پتانسیل همسان و الکترود زمین سیستم های حفاظت در برابر صاعقه ایمنی را برای کارگران فراهم می کند. اتصال زمین ایمنی الکتریکی (تجهیزات) برای صنایع تجاری و صنعتی (C&I) همانند اتصال زمین مخابرات و همچنین اتصال به پست است.

سیستم های زمین برای صنایع خاص تفاوت های ظریف متفاوتی دارند، اما به طور کلی اهداف مشابهی را دنبال می کنند. هر صنعت از استانداردهای خاصی پیروی می کند که کاربر را در طراحی و نصب سیستم های زمین ایمن راهنمایی می کند.

C&I از کد ملی برق (NEC) پیروی می کند.

صنعت ارتباطات از استانداردهای صنعتی از جمله TIA 607 (اتصال عمومی و اتصال از راه دور ([ارتینگ] برای مشتری)، اتحاد برای راه‌حل‌های صنعت مخابرات (ATIS) و Telcordia، بسته به داده‌ها، برنامه‌های مخابراتی یا بخش‌های خاص، پیروی می‌کند. طراحی و نصب سیستم‌های اتصال زمین پست با استاندارد IEEE80 (راهنمای IEEE برای ایمنی در زمین‌گذاری پست AC) مطابقت دارد. طراحی سیستم‌های اتصال زمین پست پیچیده‌تر است، زیرا سطح جریان‌ها بسیار بالاتر از C&I یا Telecom است، که

مدیریت ایمنی را بسیار چالش‌برانگیزتر می‌کند.

سیستم های اتصال پتانسیل همسان و الکترود زمین سیستم های حفاظت در برابر صاعقه ایمنی را برای کارگران فراهم می کند. NFPA 780 (استاندارد نصب سیستم‌های حفاظت در برابر صاعقه) در بخش 1.2 بیان می‌کند که هدف این استاندارد ارائه حفاظت عملی از افراد و اموال در برابر خطرات ناشی از قرار گرفتن در معرض صاعقه است. با این حال، درک این نکته مهم است که سیستم‌های حفاظت در برابر صاعقه برای محافظت از سازه‌ها و تجهیزات طراحی شده‌اند، نه از افراد. یک سیستم حفاظتی در برابر صاعقه احتمال آسیب دیدن یا حتی مجروح شدن مرگبار را از بین نخواهد برد.

انرژی رعد و برق باید به زمین پراکنده شود و استانداردها امپدانس یک سیستم زمین معمولی به زمین را 10 اهم یا کمتر توصیه می کنند. این مقدار نشان دهنده حداقل نیاز است و خطرات احتمالی را به خودی خود برطرف نمی کند. در یک سیستم زمین نامناسب، انرژی رعد و برق به دنبال راهی برای پراکنده شدن است. انرژی می تواند از فلاش عبور کند و سطوح مختلف رسانا را انرژی بخشد و شرایط ناامنی را در زمانی که اتصال مناسب اجرا نمی شود ایجاد کند. از آنجایی که بار رعد و برق بین 30 تا 200 کیلو آمپر است، خطرات ایمنی بیشتری را به همراه دارد که ناشی از افزایش پتانسیل زمین و گرادیان ولتاژ است.

افزایش پتانسیل زمین (GPR) را می توان چندین مایل دورتر از مرکز اعتصاب اندازه گیری کرد. GPR همچنین می تواند به عنوان یک انرژی گذرا در سیستم های الکتریکی شناسایی شود و می تواند به تجهیزات الکترونیکی آسیب برساند. به همین دلیل است که بخش اساسی یک سیستم حفاظت در برابر صاعقه، اتصال به زمین و اتصال است. انرژی صاعقه به طور موثر از طریق سیستم های زمینی چند مسیره و چند جهته پراکنده می شود. اتصال به زمین و اتصال مناسب مهم است. استانداردهای رعد و برق بر اهمیت به حداقل رساندن تفاوت‌های پتانسیل با استفاده از پیوند کافی تأکید دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =